czwartek, 26 kwietnia 2012

Rukola z gruszkami


W takich chwilach zazdroszczę mieszkańcom krajów śródziemnomorskich, ale uwielbiam chwilę kiedy mogę chociaż na chwilę poczuć się tak jak oni. Siedzę na wygodnym ogrodowym fotelu, jest ciepło, a przed sobą mam talerz z wspaniałą grecką sałatką. Panie i panowie przedstawiam: Rukolę z gruszkami. A teraz konkrety.
2 porcje
Składniki:
Dwie duże garście rukoli 
Garść świeżego szpinaku
Duża gruszka
Czarne oliwki (wg uznania ja dałam ok. 16 sztuk)
Pomarańcza
Ser feta 150 g 
Składniki na sos:
Cztery łyżki oliwy z oliwek
Łyżeczka octu winnego
Duży rozgnieciony ząbek czosnku
Dwie łyżki soku z pomarańczy
Bazylia, oregano, cząber (dodałam suszone bo mój zielnik dopiero kiełkuje)

1. Umytą i osuszoną rukolę układamy na talerzach.
2. Gruszkę kroimy w średniej wielkości kawałki, ser feta w kostkę, a pomarańczę dzielimy na cząstki.
3. To wszystko układamy na rukoli i szpinaku.
4. Dodajemy czarne oliwki, posypujemy prażonymi pestkami słonecznika.
5. Teraz czas na sos. Wszystkie składniki dokładnie łączymy i ucieramy (najpierw dodajemy oliwę potem resztę składników). Tak przygotowanym sosem polewamy przygotowane na talerzach sałatki. I gotowe, smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...