środa, 24 października 2012

Śniadanie z Milesem Davisem (jajko sadzone na chrupiącej bułeczce z pieczoną cukinią i szynką Serrano)

Dzisiaj nie miałam porannych zajęć, śniadanie zjadłam niespiesznie. W tle przygrywał delikatnie Miles Davis, za oknem słońce nieśmiało prześwitywało przez zachmurzone niebo.  Takim oto klimatycznym i zglobalizowanym śniadaniem rozpoczęłam dzień (wczoraj czytałam o kształtowaniu się gustów kulinarnych w Europie i w Polsce :D), a zaraz jadę na pierwsze zajęcia z języka włoskiego!

Śniadanie z Milesem Davisem

Składniki:
na 1 porcję
1 jajko
1 plaster szynki Serrano
3 podłużne plastry cukinii
pół bułki grahamki
masło
oliwa z oliwek
sól, pieprz i gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
1. Podpiekam na złoto bułkę grahamkę.
2. Na rozgrzanej patelni wysmarowanej oliwą z oliwek, na małym ogniu podpiekam 3 plastry cukinii.
3. Osolone jajko sadzone smażę na tej samej patelni, w okrągłej metalowej foremce do jajek.
4. Na talerzu układam kolejno: grahamkę posmarowaną masłem, plastry cukinii, jajko sadzone, szynkę Serrano i na koniec jeszcze raz cukinię.
5. Na wierzch dodaję trochę pieprzu i świeżej gałki muszkatołowej.




1 komentarz:

  1. Bardzo w moich smakach, choć taką bułkę jem raczej na kolację ;) Wędzona szynka i jajko to całkiem zgrana kompozycja smaków.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...