czwartek, 23 maja 2013

Rabarbar pod miodowo-owsianą kruszonką

Rynek jeżycki, szał cudownie kolorowych warzyw i owoców, co chwilę spryskiwanych wodą, żeby ich kolor jeszcze bardziej przyciągnął uwagę kupujących. Postanowiłam nakupić tu trochę wiosennych skarbów. Najpierw kupiłam materiałowe torby, złotówka za sztukę (!), upchane w koszu obok straganu ciuchowego, gdzie panie wciskają "eseczki" na "emeczki". Była botwinka, młoda marchewka, szparagi, świeży szpinak i rabarbar. Uwielbiam go. Dokupiłam jeszcze słoik miodu i pojechałam do domu upiec rabarbar pod miodową kruszonką. Robiąc zdjęcia niecierpliwie wyjadałam z kokilek puki ciepły, z odrobiną jogurtu greckiego. W sam raz na kolację.

Rabarbar pod miodowo-owsianą kruszonką

Składniki:
(4 porcje)
dwie łodyżki rabarbaru
5-7 truskawek (użyłam mrożonych)
cynamon
2 łyżki płynnego miodu

kruszonkę robiłam "na oko":)
więc: ok. 4 łyżki mąki
ok. 5-6 łyżek płatków owsianych
ok. 2-3 łyżki margaryny lub masła
ok. pół łyżeczki cynamonu
ok. 4 łyżki płynnego miodu

Przygotowanie:
1. Piec nastawiam na 200 st. C.
2. Umyty rabarbar obieram z "nitek". Kroję w plasterki o grubości ok. 5 mm.
3. Truskawki kroję w cząstki.
4. Owoce układam w kokilkach, posypuję szczyptą cynamonu i polewam każdą kokilkę łyżeczką miodu.
5. Kruszonka: do miseczki dodaję miękkie masło/margarynę, mąkę, płatki owsiane, cynamon i miód. Ugniatam widelcem, aż płatki delikatnie zmiękną, masło połączy się z resztą składników.
6. Na owocach układam kruszonkę.
7. Piekę ok. 15 minut w temp. 200 st. C (gdyby kruszonka bardzo szybko zaczęła się rumienić, można przykryć ją aluminiową folią).

Tyle jeśli chodzi o rabarbar, smacznego:)




3 komentarze:

  1. Mmmm uwielbiam wszelkie zapiekane owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi przepysznie i tak wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie,
    zauważyłam, że macie kilka widgetów z innych stron na swoim blogu, dlatego byłabym zaszczycona, jakbyście dołączyły i do nas oraz zarejestrowały swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Wasze przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę Wam miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...