wtorek, 30 lipca 2013

Borówkowo-truskawkowe babeczki z kruszonką

Dawno nic nie pisałam i za namową naszych czytelników (i Salome), postanowiłam, że podam wam mój nowatorski przepis. Mówiąc szczerze wyszedł mi on trochę przypadkiem, bowiem robiąc sobie bardzo późne wakacyjne śniadanie, zapragnęłam pancakes'ów, a chwilę później babeczek. Tak więc z ciasta na pancakes zrobiłam babeczki i z pewną obawą wyczekiwałam efektu. Efekt boski, zresztą sami sprawdźcie :)

Składniki:
szklanka mąki
1 duże lub 2 małe jajka 
łyżka miodu
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mleka
6 dużych truskawek
pół filiżanki borówek
masło do wysmarowania foremek

Na kruszonkę:
2 łyżki masła
po 3 czubate łyżki mąki i cukru

Sposób przygotowania:
1. Jajka, mleko i miód wlewam do miski, dojadę mąkę, proszek i dokładnie mieszam.
2. Kroję owoce i wsypuję do ciasta.
3. Smaruję foremki masłem i nakładam ciasta do połowy ich wysokości.
4. Do drugiej miski wkładam masło, mąkę i cukier, zagniatam na kruszonkę, posypuję babeczki.
5. Nastawiam piekarnik na 180 st. C i piekę przez 15 minut.
 
Z

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...